Strona główna Deklaracja dostępności

Deklaracja dostępności

Deklaracja dostępności Domu Pomocy Społecznej w Ząbkowicach Śląskich

Dom Pomocy Społecznej w Ząbkowicach Śląskich zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Domu Pomocy Społecznej w Ząbkowicach Śląskich.

  • Data publikacji strony internetowej: 2013-05-01
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2020-09-07

Status pod względem zgodności z ustawą

Strona internetowa jest niezgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

Treści niedostępne

  • - brak zmiany wielkości czcionki oraz kontrastu,
  • - brak warstwy tekstowej w skanowanych dokumentach,
  • - filmy nie posiadają napisów dla osób głuchych,
  • - linki - także te prowadzące do serwisów zewnętrznych – otwierają się w tym samym oknie,
  • - brak opisów alternatywnych grafik,
  • - pliki pdf powstały na podstawie dokumentów lub skanów, które nie mają dobrze zaznaczonej struktury logicznej.

Wyłączenia

  • - mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności,
  • - część plików została opublikowana przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej.

Do końca 2021 roku strona internetowa zostanie w pełni dostosowana do wymagań prawnych.

Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności

  • Deklarację sporządzono dnia: 2020-09-23
  • Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia: 2020-09-23

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

  • Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Magdalena Ragan.
  • E-mail: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.
  • Telefon: 748151524

Każdy ma prawo:

  • - zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • - zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • - wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.

Żądanie musi zawierać:

  • - dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
  • - wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
  • - wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.

Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.

Skargi i odwołania

Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:

  • Organ nadzorujący: Dyrektor Domu Pomocy Społecznej w Ząbkowicach Śląskich
  • Adres: ul. Szpitalna 3, 57-200 Ząbkowice Śląskie
  • E-mail: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.
  • Telefon: 748151524

Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dostępność architektoniczna

Siedziba: Dom Pomocy Społecznej, ul. Szpitalna 3, 57-200 Ząbkowice Śląskie

Miejsca parkingowe: przed budynkiem nie ma oznakowanych miejsc parkingowych dla niepełnosprawnych.

Dostępność wejścia: wejście do budynku odbywa się z poziomu chodnika i jest dostępne dla osób niepełnosprawnych ze względu na znajdujący się podjazd dla wózków.

Dostępność komunikacyjna budynku: zapewniono pełną dostępność dla osób niepełnosprawnych. Jest winda, brak progów, szerokie wejścia i toalety dla osób niepełnosprawnych.

Dostosowania: W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.

Prawo wstępu z psem asystującym: do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

Komunikacja osób niesłyszących lub słabo słyszących:

- skorzystanie z usługi Tłumacz Migam, która umożliwia połączenia wideo z tłumaczem języka migowego z poziomu przeglądarki internetowej, aplikacji mobilnej oraz dowolnego urządzenia z kamerą. Usługa ta jest dostępna w dni robocze w godzinach pracy,

- napisanie pisma lub złożenie wniosku i wysłanie na adres siedziby,

- wysłanie maila na adres: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.